Karotis Stentleme2020-02-24T22:07:22+03:00

Karotis arter hastalığı nedir?

Karotis arter hastalığı, iskemik inme dediğimiz beyin damar hastalığına bağlı felçlerin önde gelen sebeplerinden biridir. Kabaca her üç iskemik inmeden biri karotis arter hastalığına bağlı oluşur. Karotis arter hastalıklarının etkeni çoğunlukla kalp damar tıkanıklılarına benzer şekilde ateroskleroz ya da halk arasında söylenen şekliyle damar sertliğidir.

Karotis arter hastalığı nasıl tedavi edilir?

Öncelikle tedavi tam bir ekip disiplini ile yapılmalıdır. Nörolog, Radyolog ve Kardiyoloji uzmanının ortaklaşa tetkikli ile hastalığın ciddiyeti belirlenmeli ve tedavi stratejisi geliştirilmelidir. Tedavi stratejisi ne olursa olsun hastaların kan sulandırıcı ilaçları ve kolesterol düşürücü tedavi kullanmaları esastır. Bu hastalar daha önceki yıllarda çoğunlukla cerrahi olarak tedavi edilirken günümüzde geliştirilen tıbbi cihaz ve malzemeler sayesinde artık cerrahi olmaksızın endovasküler olarak yani damar içerisinden stent ile başarılı bir şekilde tedavi olabilir.

Neden Karotis stent ?

Karotis stent tedavisi başlangıçta ameliyat olmayı kaldıramayacak, cerrahi riski yüksek hastalarda bir tedavi alternatifi iken günümüzde karotis arter hastalığı tedavisinde rutin olarak kullanıma girmiştir. İşlem sırasında hastanın uyutulmasına gerek kalmaması, hastanede sadece 1 gün gibi kısa kalış süresi olması, işlem sonrası boyunda yara izi olmaması gibi avantajları stent tedavisini cerrahinin önüne geçirmiştir. Yine yapılan bilimsel çalışmalar stent tedavisinin de felç’i önlemede en az cerrahi tedavi kadar etkin olduğunu göstermiştir.