Perkütan Aort Müdahaleleri
(Kapalı Yöntemle Aort Tedavisi-EVAR/TEVAR)

EVAR (KAPALI YÖNTEMLE KARIN AORT DAMARI TAMİRİ)
VE TEVAR (KAPALI YÖNTEMLE GÖĞÜS AORT DAMARI TAMİRİ)

Aort kalpten çıkıp vücudumuzun diğer organlarına kan dolaşımını sağlayan en büyük atardamarımızdır. Aort damarının normalden en az bir buçuk kat geniş olmasına Aort anevrizması (genişlemesi) denilir. Bu durum doğuştan olabildiği gibi çeşitli hastalıklara bağlı sonradan gelişebilir ya da hipertansiyon (yüksek kan basıncı) sonucu olabilir. Aort anevrizmasının önemi genişlemiş Aort damarının yırtılma ya da tamamen delinme için risk oluşturmasıdır. Bu durum Aortun kalpten çıkıp organlara ulaşıncaya kadar farklı kesimlerinde görülebilir. Kalpten sonraki ilk kısımlarında olan genişlemeler genellikle açık ameliyatla tedavi edilirken, aortun daha sonraki kısımlarında yani göğüs ve karın bölgelerindeki genişleme ve yırtıklarda ameliyatsız kapalı yöntemle de tedavi mümkündür. Bu durumda kasıktaki atardamardan girilmek suretiyle genişlemiş/yırtık bölüm üzeri kaplı bir STENT yardımıyla kapatılarak tedavi sağlanır. Göğüsteki Aort damarına işlem yapılmasına TEVAR, karındaki Aort damarına işlem yapılmasına ise EVAR denilir. Kapalı yöntemde hasta hem açık ameliyata göre çok daha az riske maruz kalır hem de bir gün içinde taburcu olabilir. Bütün Aort genişlemeleri/yırtıklarında kapalı yöntem uygulanamayıp hastanın ve hastalığın durumuna göre bazı hallerde ilaç tedavisi ya da açık ameliyat bir seçenek olabilmektedir.